Lněné semínko

Zdravím Vás přátelé :)

V této rubrice se budeme společně seznamovat s výhodami různých superpotravin, které Vám tu s radostí naservíruju! :D 

Všechna tato vylepšovátka sama užívám ve svém jídelníčku a věřím jejich moci! Jsou to kouzelníci, věřte tomu :) 

Jídlo se sice může dělat i bez nich, ale prooooč? Však právě oni z toho jídla teprve udělají to nejlepší, co naše tělo potřebuje. Jsou v tom neskutečný klady pro naše zdraví :))  

Tak tedy vzhůru do toho!!!

 Na scénu přicházíííí: LNĚNÉ SEMÍNKO :))))




Lněné semínko patří mezi moje velké oblíbence. Vlastně u něj to všechno začalo, je to už kdysi dávno, kdy jsem si řekla, že pro moje tělo bude lepší jíst zdravě. A právě první superzdravou potravinou do mých snídaní bylo lněné semínko. 

Má opravdu mnoho výhod. Zde je řada z nich: 


  • omega-3 mastné kyseliny
  • antioxidanty - když se celosvětově koukneme jak je to s konzumací potravin bohatých na antioxidanty, tak právě lněné semínko je v top 10 nejčastěji používaných potravin. (mezi hlavní patří ovoce a zelenina)
  • zlepšuje trávení, pomáhá při problémech se žaludkem
  • obsahuje velké množství vlákniny
  • snižuje cholesterol v krvi
  • příznivě působí na krevní tlak
  • působí preventivně proti onemocnění cév
  • snižuje rizika onemocnění  (astma, diabetes, obezita...)
  • prevence rakoviny
  • obsahuje hromadu živin: B1, měď, mangan, vlákninu, hořčík, fosfor a selen.
Aby bylo všechny jeho výhody naplněny, je potřeba semínko nejprve nadrtit! 

Koho to nebaví, tak může bejt lenoch línej jako jsem občas já a může si drcené semínko koupit v obchodě DM :) 


Pro ještě lepší využití doporučuji konzumovat syrové, žádné moc velké tepelné úpravy, jinak opět to nejcennější ztratí.

Mé využití lněného semínka: saláty, ovesné kaše, jen tak do jogurtu, jen tak na posypání ovocného snacku, či na pečení domácích houstiček, do palačinek, na domácí chlebíčky. 

Je řada dalších možností, sledujte dál můj blog a uvidíte. Ahoj :) 



PS: některé informace přinesl můj selský rozum a poté pár z nich pochází z těchto stránek :D: whfoods


Lněné semínko 






0 komentářů:

Okomentovat