Pečená bagetka s mangoldem

Dnes se musím podělit o recepis od holek z pořadu Herbář! :) 

Jsem jejich velkým fanouškem, mám obě jejich knihy a musím říci, že i díky nim jsem se rozhodla ve svém životě něco změnit! :) 

Z prvního dílu Vaříme podle Herbáře jsem se vyzkoušela už tolik receptů, že se o ně musím pomalu začít dělit :) 

Recepis s mangoldem mě opravdu zaujal. Dříve jsem o mangoldu nevěděla vůbec nic a v současné době na něj nedám dopustit! Na zahradě už má své místečko :) Mám několik barevných variací, ze kterých se dá vykouzlit takováto dobrota!

Mangold sám o sobě dokáže nahradit špenát, takže se výtečně hodí jako příloha, či do těstovin nebo jen tak na bagetkuuu :)))))

Ingredience: 

6 velkých listů mangoldu 
2 stroužky česneku
olivový olej
sůl
čerstvě mletý pepř
1 velká vícezrnná bageta

Postup: 

1. Začneme mangoldem, který si rozdělíme na listy a řapíky. 

2. Listy spaříme na 2 minuty ve vroucí osolené vodě. Poté je vyndáme a zchladíme v míse se studenou vodou. Z vychladlých listů vymačkáme vodu a necháme trochu oschnout.

3. Řapíky nakrájíme na kousíčky.

4. Rozpálíme si pánev s trochou olivového oleje, na něm osmahneme řapíky. Často mícháme asi 7 minut. 

5. Přidáme 1 stroužek slisovaného česneku a chvilinku společně smažíme. 

6. Závěrem přidáme nasekané listy spařeného mangoldu, chvilku prohřejeme, stáhneme z plotny a dochutíme solí a pepřem.

7. Podáváme s opečenou bagetou, kterou si potřeme hezky pěkně jako topinku, česnekem :))))) 

Za mě vynikající :-)))) a Tomínovi to taky chutnalo! :) 

Taková chuťovka se nejvíce hodí k lehké letní večeři, k posezení s přáteli či jen tak na chuť u telky! 

Ahooooj





1 komentářů: